Co má umět kvalitní nabíječka autobaterií

Když uhodí mrazy, potřebuje vaše autobaterie zvláštní péči. Pokud jezdíte denně a delší trasy, nic se neděje. Problém nastává pokud, „poskakujete po městě“ a často startujete. Alternátor v autě nestihne autobaterii dobít a je potřeba použít nabíječku.

Kterou vybrat – manuální nebo automatickou?

Manuální nabíječky vyžadují vaši spolupráci. Nepoznají kdy je již autobaterie nabitá. Pokud ji včas neodpojíte, následným přebíjením může dojít ke zničení autobaterie.
Daleko lépe jsou na tom automatické nabíječky. Ty proces nabíjení zvládnou zcela samostatně. Autobaterii nebudou přebíjet. Kvalitní automatické nabíječky se po nabití autobaterie sami přepnou do konzervačního režimu.

Konzervační režim je důležitý

Kvalitní nabíječka se po nabití autobaterie automaticky přepne do tzv. konzervačního režimu. V tomto konzervačním režimu může být baterie připojena i po dobu několika měsíců. Budete tak mít jistotu funkční autobaterie, i když ji delší dobu nepoužíváte. To využijí např. motorkáři, kteří zazimovávají přes zimu své motorky.

Obnova kapacity akumulátoru

Životnost olověných akumulátoru určuje tzv. sufaltace akumulátoru, která snižuje jeho kapacitu. Kvalitní nabíječka umí automatickou desulfataci (obnovení kapacity akumulátoru).

Nabití i hluboce podbitých akumulátorů

Některé automatické nabíječky mohou mít problém s nabíjením hluboce podbitých akumulátorů. Kvalitní automatická nabíječka si poradí i s hluboce podbitým akumulátorem.

Autobaterii nabijete i v teplotách pod bodem

Zjistěte si v jakém rozmezí teplot je schopná nabíječka pracovat. Kvalitní nabíječka funguje i v teplotách pod bodem mrazu. To oceníte především, pokud parkujete s autem venku. Vyhnete se tak složité a časově náročné demontáži autobaterie.

Co má umět správná nabíječka autobaterií?

  • Nabíjet různé typy akumulátorů (gelové, kyselinové, atd..)
  • Nabíjet automaticky bez vaší asistence
  • Automatický systém desulfatace
  • Poradí si s hluboce podbitým akumulátorem
  • Zobrazovat stav nabíjení autobaterie
  • Po nabití se automaticky přepnout do konzervačního režimu
  • Ochránit před špatným připojením k autobaterii
  • Ochránit před zkratem
  • Pracovat i při nízkých teplotách

One Response

  1. KarelK 8.8.2016